En rosa ombre tårta och en stark vårlängtan


Jag har en sån otrolig längtan efter vår och färg men även en längtan efter att få göra tårtor. Det har gått flera månader sen sist och jag börjar känna hur den kreativa ådran bara ropar ut "tååååååårta".


Den här rosa lager-på-lager tårtan gjorde jag förra året med inspiration från vårens rosa blommor och en teknik som jag sett bake my day använda sig av. Han använde sig av blad istället för cirklar och han gjorde den finaste princesstårtan jag någonsin sett.

Min tårta är gjord på ljusa bottnar, fylld med rårörda hallon och vaniljkräm, spacklad med grädde och täckt med cirklar av marsipan. Blomknoppen är penslad med ätbar pulverfärg.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)